Pengikut mogok lapar

Monday, January 26, 2009

habis madu lebah bersepah.. ;D



"Bees are flying insects closely related to wasps and ants."



ouhh..inilah maksud LEBAH yg aku jumpe dekat wikipedia..hehe ape die "wasps" tu maseh blum ckup utk menaikkan rase ingin tahu aku untuk search kat internet.. :P
ckp pasal lebah ni... mase awal2 bulan januari, aku sgt la pelik sbb dala jarang2 balik rumah (i'm dekat uitm.. study) tetibe jek rumahku dekerumuni lebah-lebah yg xberhaluan..

sgt2 la rmai... diaorg terbang ikut ske je pusing2 sni sne... tambah ble mlm.. ske sgt pegi dkat lampu pendaflour kt dpn rmhku..huhu i guess dat lebah2 nih ingat pendaflour = bunge kot..

smpaila satu hari tu... aku pnyela busan sgt, langsung idea2 pelik datang.. aku pun panggil adekku,


Aku: Amad!! meh sni cpt! kau nmpk tak ape yg aku nmpk tu?

(amad dtg berlari2)

Amad: ape??? knape ngan pasu tu? kau kan yg pecahkn smalam? aku xreport kat mak lg nih...

(Adeh..lpe plak nk sorokkn pasu yg aku terlanggar nek beskal smalam..dgn cepat kpalanya ku ketuk..
kukkk!!)

Aku: hamekk! kau...bkn yg tu laa.. ni ha dpn mate kau ni.. bnyk kn lebah2 pusing kite pnye lampu kn.. pegi amek RidSect skrg juge..ngeh ngeh ngeh~

(adekku sgt cepat menangkap idea2 bijak yg aku pkirkan)

Amad: Ohh! bijak jgk kau ni.. jap2 idea bagus nih.. heheh


stelah adek aku dpt je
ridsect,,,trus aku capai..pastu pelan2 aku pegi dekat lebah2 tu pastu sembur la ridsect tu....lame - kelamaan lebah2 tu pun mabukk... pastu diaorg brehat kat bawah lampu tu..huhu

rupe-rupenya smua lebah2 tadi mati ditempat kejadian...

lepas je beberape minit aku pun terpkir.. " nih kalau wan xpon atuk aku tepijak nih mampus bengkak kaki diaorg..adeh.. kne la kutip lebah2 nih.."..
(=.=")

so aku trus amek bekas pastu kompolkn lebah2 tu.. bnyk jugak yg mati nih..



lebah2 kematian....ksian gak aku tgk.. \("=.=)/





beberape jam lepas tu.. aku terlupe plak nk buang lebah2 yg aku dah kompol kan tu sehingga datang adekku yg sgt kretif dan bnyk masa lapang untuk susun lebah2 nih menjadi:


Bebentuk lebah Menyerupai HATI!!.. (^-^)v



1st time aku tgk kekreatifannye terserlah.. hehehe tapi sbb xsmpai hati tgk lebah2 tu jadi maenan plak langsung aku kutip blek lebah2 tu.. pastu buang trus ke tong sampah.. sekian


MoraL: jangan bunuh makhluk ciptaan tuhan dengan sengaja. (aku trbuno pn sbb tkot dye cucuk keluargaku )



~END~








3 comments:

cyrrus said...

Ni lah kerja org yg tak berkerjaya dan takde kerja tetap.

vida said...

bgus bgus

vida said...

hajime mashte.. kimiwa hontoni yasashi na.. ore-sama kimino koto chotto sukida.. yoroshiku na ^_^