Pengikut mogok lapar

Wednesday, December 28, 2011

Kebab II

Kebab yang meletup itu,
telah membunuh Presiden Amerika. Hal ini membangkitkan lagi perang dingin yang telah tercetus diantara Amerika dan Timur Lestee. 

Aku ditugaskan untuk menyelamatkan pergaduhan Nuklear oleh kedua-dua pihak. Susahkan hidup aku? tak pasal-pasal kena selamatkan kedua-dua belah pihak. Kenapa aku tak boleh pilih satu je? atau kenapa aku tak buat taktau je relek-relek sambil minum jus tembikai tepi pantai? Kenapa tak boleh bagi diaorang gaduh sesama sendiri je? kenapa?

inilah orang panggil tanggungjawab,
masing-masing ada tanggungjawab sendiri.

tanggungjawab kau untuk jaga keamanan,
kau pula jaga cashier kedai makan, dan kau tukang print harga bil air tiap-tiap flat. Kalau masing-masing tak jalankan tanggungjawab masing-masing, macam mana wujudnya sebuah sistem kan?

oh maaf,
aku dah terlebih dalam pasal bab ini.

Kematian Victor adalah tak sia-sia.

No comments: