Pengikut mogok lapar

Friday, June 12, 2009

Teluk Batik (entri versi fiksyen)

''Weh man, hg free tak esok? aku nak ajak hg pegi teluk batik nih." jelas apek.

Time tu man sedang menonton wayang Jangan Pandang Belakang Congkak. Dia tak boleh nak fikir 2 perkara serentak, jadi dia tak reply message yg apek hantar...Dan setelah selesai menonton wayang man terus menghala ke kedai jual donat dan kek, sebab man dari pagi lapa..Dan tengah malam sebelum tidur barula man reply message apek;

"Erm, boleh jugak.. Aku pon taktau nak buat ape kat rumah nih.. esok datang rumah aku."

Apek pon setuju, dan keesokkan hari.. man,apek dan 3orang lagi kawannya wafi, anep dan angah turut serta. Mereka menaiki kereta kancil yang memang tak sesuai untuk 5 orang beso gajah. Dan mereka memulakan perjalanan dalam pukul 10.35 a.m.. Dan hari tu agak panas..




Setelah sampai ke Terung, mereka tiba-tiba berhenti sekejap di Masjid Terung. Pemandu kereta ialah wafi, yang lain hairan kenapa wafi tiba-tiba berhenti;

Man: Weh wafi, kenapa tiba2 stop nih?
Apek: A'ah la, ko nak smayang jumaat keh? awal lagi nih..
Angah: Ehh hari ni hari jumaat keh? laa..tlupe plak.. (Angah tetap dengan blurr nya.)
Anep: Kau angahh, jgn mrepek.. solat Dhuha kot..

Wafi: Aku nak berak lahh, banyak tanye btol.


\(=.=")/ misteri terjawab. Tetapi ada satu lagi misteri.. sebab Man ternampak orang yang dalam kedaan curiga;




Man: Apek ko nampak tu? pehal dia tuh? Misteri betol.
Apek: Panas agaknye, skrg kan slalu panas ja..
Anep: Dia tidoq sini kot, tolong cuci2 masjid.
Man: Btol jugak cakap hg.. Lantak la.. biarkan jela hidup kita ni dipenuhi misteri.


Misteri tu tak terungkai, tetapi mereka tetap teruskan perjalanan setelah wafi selesai menunaikan hajat. Setelah terlalu lama memandu dan Angah pun terlalu banyak bercakap. Akhirnya mereka sampai ke Manjung.. Dan mereka singgah sekejap di Rumah sewa kepunyaan wafi..Alangkah terkejutnya, Wafi dan housemate beliau membela seekor anjing!!


Anjing belaan wafi dan housemate, Tobby


Angah: Wahh! gila anjing Besaq!! hahah
Anep: Biar betul! wahh..slamat kau rantai dia wafi,
Wafi: Tula kang aku tak rantai dia Gigit orang.. Nama dia Tobby.

Man: Hg kasi dia makan pa?
Wafi: Tu aku pelik tu, dah sbulan bela.. tak makan apa2.. hahah
Apek: Muka dia besaq la.. Rasa nak sepak.. hahaha


Haiwan yang sangat pelik untuk orang melayu bela..huh.. Bagaimana pun mungkin itu cara terakhir untuk mengelakkan rumah mereka dimasuki oleh pencuri..Dan mereka semua berehet sekejap di Rumah wafi, makan bihun yang dimasak oleh Mak Apek, tidur, bangun, tidur balik...
Sampai lah hampir nak petang..

Angah: Woih!! cepat laa.. jum mandi.. kang laut tutup!
Man: =.=" Ko bengap ke ape angah..
Apek: Hahaha, bodo!
Anep: Jap2, tukaq la sluaq luu.. hampa neh..
Wafi: lepas asar kita gerak lah, panas2 mandi tak elok nih.. kang demam.

Man: yela2.. lambat lagi nih.. Apek, jum bawak Tobby jalan2..
Apek: Gila dia gigit hang nanti man.
Man: Takpa, kita tarik la rantai dia nih.. haha jum.
Apek: Ok.






Tobby bagaimana pun sangat berdegil mahu ikut Man dan Apek keluar berjalan.
Hal ini menyebabkan Tobby diikat diatas pagar rumah mereka.

Man: Padan muka hg Tobby.. hahah
Apek: Tu pasai, tak mengikut arahan btol..
Wafi: Woih! matila anjing aku tu! dah2 jum2 kita pergi mandi laut!!
Angah: Haa ni yang aku nak dengaq nih!
Anep: Jum!!

Dan mereka berangkat pergi ke Teluk Batik, tetapi sebelum sampai mereka terpaksa menutup hidung dan menahan nafas kerana seluar Apek berbau belacan/ikan masin. Dan apabila sampai ke destinasi, permandangan yang sangat cantik. Pasir, gadis, kedai2, makanan dan gadis, semuanya sempurna..hahah




Apek: Man, Sini tempat jumpa jodoh.. Aku kena cari jodoh aku nih..(Apek yg kesunyian 4bulan)
Man: Betul jugak ckp hang, mana tau jodoh aku jugak ada kat sini..
Anep: Kalau camtu aku pun nak carila.. hahah
Angah: Mandi la cepat weh! aku tak sabaq nih..
Wafi: Hang ni angah, satgi klaw hang naik dulu aku kasi pasir!


Mereka kemudian bermain air, tanam Apek dan Wafi, baling2 pasir kat Angah, Man lawan berenang dengan Anep, buat piramid... Sangat lah bahagia.. Hingga ke petang dan hampir senja. Tetapi Cerita nih tak diakhiri dengan Happily Ever After.. Sebab Anep suddenly kene gigit ngan obor-obor yang sebesar periuk Bubur Ashura..Kesian obor-obor, ehh2.. kesian Anep.




Anep: Aduhh! kaki aku! (sambil pegang kaki) pedihhnyaa..
Angah: Pehal anep? hg kejang ke apa nih??
Anep: Obor2 gigit aku!! aduhhh...
Wafi: Cepat2 pegi tandas anep, pastu kencing kat tempat kena tu..
Anep: Biaq btul?!
Wafi: Btolla kot, mak aku cakap. Kencing pastu bubuh Coke..
Anep: Jum teman aku pegi toilet, pedihnyaa aduhh... aduh...

Semasa Anep dan wafi pergi... Apek dan Angah sibuk membelasah Obor2 tu kerana menggigit kawan baik mereka, Man berada kira-kira 7meter dari pada obor2 kerana takut Obor2 tu mengigit beliau. Dan Hasilnya;


Dont try this at the beach


Anep dan Wafi cepat2 pegi tandas.. mungkin mereka sama2 atau anep sahaja yang kencing kat kaki beliau. Tetapi coke tak jadi tuang.. sebab lagi sedap minum sejuk2.. hahaha.. Agak serius lah kene, lalu mereka membawa anep ke Hospital Manjung, Wad Kecemasan.. sangat cemas.



Setelah selesai anep berjalan dengan muka tidak gembira.

Man: Sakit tak anep?
Anep: Sakit la, babi betul.. Tanye macam2 plak tu..bengang aku ngan nurse tuh..
Wafi: Awat hg tak pukul dia?
Anep: Taleh, nnti dia pukul aku balik.
Apek: Dia bubuh ubat apa kat hang?
Anep: Dia tuang CH3COOH kat kaki aku..
Angah: Babi, mentang2 student kimia..apa tu? Cuka?
Man: Yela kot, bau masam jek..haha

Anep: Wafi, balik terus lahh..aku sakit nih..
Wafi: Yela, kesian hg..
Angah: Tapi aku lapaq.. mkn dulu la..
Apek: Deret lapaq ja hg nih, kita bli kat petronas jela..


Sampai di stesen petronas, mereka salin pakaikan..Dan mereka pun pulang, semua gembira kecuali Anep dan mungkin Wafi sbb bawak kereta kpenatan..hahah

2 comments:

awan said...

ish ishh.
cyan kt abg anep.
truk ta weh?

Kenzo said...

trukk jugak la, siann anep..hee
tapi dah ok dah skrg..

boleh bercakap dah.. ahaha