Pengikut mogok lapar

Sunday, September 20, 2009

I'm a Green Activist

Aku seorang Green Activist.
Jadi aku memang sukakan hijau, indah, damai, burung-burung, flora dan fauna.


Aku suka melihat Daun Pisang.

kawan-kawan ini sebuah Daun Pisang.
Bold

Dan pada waktu magrib, selepas hujan. Aku suka mencari Katak Pisang.
Ini mungkin Katak Pisang.



Dan apabila hujan renyai-renyai, berbaring diatas Rumput Pisang sambil mulut terbuka menelan air hujan, sangat tenang
.
Jangan peduli akan lidi dan bunga tu. Fokus kepada Rumput.



Akhir sekali, sukar untuk menggambarkan memakan Apple Pisang yang baru sahaja keluar dari Peti Ais.

Apple Pisang




Okay aku tipu.
Aku memang sukakan keindahan alam. Tapi agak sedikit kurang sukakan Hijau.


"Man, ingat ya MESTI WARNA HIJAU tau. Tak kesahlah Hijau apa pun. Janji HIJAU."

"yelahh makk. " (Dengan nada rendah)




Hijau Katak Pisang.

Jadi aku beli jugak lah. Ini warna Hijau ya murid-murid. Agak berkurun dah aku tak beli warna hijau sebab sebenarnye memang dah lame jugak aku tak beli baju melayu dan asal hijau je teringat kan aku dekat reban ayam penghulu kampung.

Lagi satu ini juga 1st time aku beli baju Teluk Belanga yang dulu aku rase golongan lembut je boleh pakai. Dan sampai sekarang jugak bila aku pakai baju nih seolah-olah aku sedang menari Tarian Zapin dengan gerak perlahan...


"Tapi demi akak aku yang akan berkahwin 3bulan lagi, Aku sanggup pakai." (Dengan nada Ikhlas)

7 comments:

Alia Bee Aziz Khan said...

bang. .pisang kuning ahh LOL~

Kenzo said...

Eh knape aku rase macam pisang tu hijau?

yanAmran said...

lol..
hijau pisang..

should be hijau pucuk pisang kan?

Qiel said...

gene martino rite ?
hehe .
ang pkai pape pn ttp kacak laa :)

Juℓi€t ™ said...

ini mmg melucukn mood aq...
hijau n kuning tu dkat2 je kalernye..aha!

Kenzo said...

eh ades?

kenapa bile aku cakap pisang semua ingat warne KUNING?

actually, tak terlintass lngsung warne kuning..ahaha

HIJAU LAH. ;D

Farid bin Aspar said...

Wah.. samalah minat hijau... tapi takdelah sampai semua guna hijau jer.. hehee...
daripada Minda Insan. =)