Pengikut mogok lapar

Friday, February 19, 2010

Abang Nasi Lemak


Orang-orang.
Tak tahulah kenapa orang selalu pandang serong pada aku.


"Abang, nasi lemak ayam nasi lebih tau."
"Okay, boleh buat 2 ja lagi nih dik, aku ingat budak U balik lambat lagi. Ni awal pulak hampa balik"

Cuba berdialek Penang,
"Besa la bang, duk rumah pun bukan bwat pa pon. Tengok tv ja."
"Lah hang tak kluaq jumpa member ka? Takkan budak pandai tak kawan dah member sekampung.."
"Haish, takdak la camtu.. Depa pon bukan ada sangat, semua dah keja pon..Jumpa kejap boleh la.."


Pandai sangat ke Budak U sampai tak kawan dengan orang kampung?
Kalau dulu mase gaduh "Hang sakit, aku pun sakit."
Sekarang tak lagi?

Tak,
aku tetap aku yang dulu.
"Kalau dia pukul hang. Aku pukul dia balik."

3 comments:

farra said...

sangat comnel. ;D

kenzo said...

hahah, thanks. ;]

Anonymous said...

silat tu blaja bagi habih dulu... kira nak pukui org je