Pengikut mogok lapar

Tuesday, March 9, 2010

Punca Sebenar




Fikiran aku agak berbeza dari orang lain.
Jadi kadang-kadang aku suka fikir benda yang tak sepatutnya.
Entah kenapa suka berfikir bukan-bukan.
Ditambah pula selepas menonton Sherlock Holmes,
Fikiran aku sekarang lagi rumit daripada dulu.

Dah macam Detektif.

Selepas seminggu bercuti dirumah,
baru aku tahu punca adik aku yang lemah dalam matematik dan subjek lain.
Ada "benda" yang selalu menghalangnya untuk study.

Memang bukan salah dia.
"Benda" tu memang suka ganggu orang study.
Setelah melakukan beberapa siasatan,
aku dapat beberapa bukti yang kukuh untuk dirujuk dalam mahkamah.





Melindungi buku matematics.




Melindungi kertas karangan.




Menjadikan bantal.




Sekarang sudah terbukti.
Kalau dalam mahkamah pun, mesti menang.
Adik aku tak bersalah, dia telah di halang oleh Piah.
Si pemalas yang tahu tidur bila orang study.


Sampaikan markah ujian aku pun menurun kebelakangan ni.
Ini semua salah Piah, jadi jangan salahkan aku...




Menghalang aku study.



Bukan aku yang tak mahu study ya... :P

6 comments:

amal amalina said...

adik ko skolah tmn tasik ?
form bper weh?

. mimie . said...

bukti da depan mate..
pe g saman under negligence duty of care..cnfrm mng..ahah


p/s : act alasan owg mls blja je tuh..haha;D

Kenzo said...

amal : form4 tak silap..tak duk asrama dah rasenye..heh


mimie: ahaha, itula ..haih,
mls ni bukan alasan sbenarnye..ahaha

farra said...

aku setuju dgn encik kenzo

kucing aku selalu kacau aku study kimia

dia sibuk bukak buku cari experiment pasal reactivity of group 1 in periodic table :p

kenzo said...

walao,
pndai gila kucing hg farra,

camni kacuk dgn kucing aku la weh!
bahaha

farra said...

wahh boleh juga

kahwinkan si piah sgn si jack daniel

kita berbesan weh! *peluk2