Pengikut mogok lapar

Wednesday, May 5, 2010

Amani



Aku tahu sekarang memang semua orang demam Adamaya.
Sebab Si Hafiz yang sedang tidur pun boleh bangun, tengok Adamaya.


Yang perempuan mahu jadi Maya.
Yang lelaki mahu jadi Adam.


Entah kenapa aku lagi mahu jadi Amani.
Hidup jadi budak kecik lagi bahagia. Tak pernah ada masalah.
Senyum, makan, melukis guna crayon. Jadi kalau aku tengok budak-budak yang balik lepas sekolah, bawak beg besar dari badan. Aku tegelak sorang-sorang. Sebab aku dulu pun macam tu. Cuma beg aku kene tarik, ada roda.

Hanya ada satu je masalah yang aku paling tak suka masa jadi budak sekolah.
Kene beratur, tangan letak dibahu kawan, jalan pergi perpustakaan.
Aku benci betul.

6 comments:

Pipi Muncet said...

time budak sekolah rendah.
makcik kantin salu pau duit lebih.

Qiela said...

jadi amani bes . cumeyy ^^

shanashazlenna said...

amani tu sgt comel kan.. huish.. rase mcm nk hempok je muke dy..

Kenzo said...

fatin: warghh, jahat gila makcik kantin sanggup pau budak kecik..haha,
kesian kamu. ;]


qiela: eheh,,hee.. itula.. bile la hg nk jadi amani eh, ;P


shanas: uish jgn la sampai hempok oh..nnt satu msia cari anda..ahaha,
cubit sudah..;]

farra said...

adoiii aku na jadi adam lahh

bole ngurat maya

ohh bestnyaa

ohh kenpa mcm songsang ja nie =.=''

Kenzo said...

walao, aku tahu kenapa.. ;]