Pengikut mogok lapar

Wednesday, August 25, 2010

Terminum

Bulan puasa.


Di hostel,
memang penat, tahu-tahu la budak asrama kena dera macam mana,
prep lagi, kene pegi masjid, kemas bilik, basuh baju dan banyak lagi.

Waktu tu jugakla,
mula nak ada "kakak angkat" dan "adik angkat". Aku memang tak tahu fungsi "angkat" ni, tapi dah memang wajib kalau anda adalah junior dan duduk diasrama.

Dapat pulak surat suruh jumpa lepas berbuka, lagi la nervous.
Macam tunggu bunyi pistol lari 100meter. Pergi dewan makan, beratur macam biasa. Ambil nasi, lauk dan kurma.

Beratur lagi untuk amik air,
hari tu Teh Ais, memang sedap bila dahaga. Sampai je turn aku, tadah gelas, tuang dengan berhati-hati. Tiba-tiba datang kakak angkat dari pintu depan, senyum2 malu. Aku pun senyum2 malu sambil teguk Teh Ais.


dia menjerit, aku tersembur.

No comments: