Pengikut mogok lapar

Tuesday, December 7, 2010

Semut

Setelah hampir sebulan aku tidur diruang tamu,
ini hasil pemerhatian yang teliti:



10.00 am
Semua Hitam keluar rumah cari makanan.


12.00 pm
Semut Api keluar rumah cari makanan.


7.00 pm
Semut Kecik keluar rumah cari makanan.


3.00 am
Semut Kecik gigit aku sampai terjaga.


24 jam
Semut Mayat tak penat-penat cari makanan.



Aku sapu rumah hari-hari pun ada semut jugak,
jadi kesimpulannya baik tak payah sapu.

11 comments:

Betta sp said...

bagi racun jer kalo nak bagi pupus semot kat umah:)

FH said...

banyak gila semut.
bela semut ka? haha ;P

kenzo said...

Betta: mana bolehh, diaorg pun nak hidup jugak lahh..ahah

FH: kalau bela rasanya boleh buat umpan makan tenggiling dah..hahah

Mencari KonKluSi said...

mencari alasan tuk xnk menyapu la 2....

Cik Wahida Jumaat said...

rajin ko menyapu yerrrr en kenzo....

calon suami terbaik ni..hahahk

Kenzo said...

mencari konklusi: Ape plakk, hari2 pun sapu baik tak yah..ahaha

wawa: =.=" dah kawin suruh orang len la sapu..lalala~

Mencari KonKluSi said...

yela en kenzo oi.....

izyani_azahari said...

haha. semut di mana2 ye. kenapa ek. org ckp letak garam kat keliling tmpat yg semut selalu ada tu. :) tp xtau lah kan. hehe.

kenzo said...

konklusi: Ahah! ape kate anda tolong sapukann? wahhh.:DD

izyani: itu bukan cara nak bunuh siput babi ke? =.="
lagi satu semut suka masuk laptop.

takut laptop masin. =.="

Azreen Ramli said...

8.00am..
semut rajen gi klas, semut malas layan facebook! =p

anis aslah said...

ada semut merah gigit alif la, tok wan!