Pengikut mogok lapar

Wednesday, March 2, 2011

Parenting Fail

Disebabkan umurku yang dah bepuluh-puluh tahun,
jadi mungkin sudah cukup masanya untuk cakap pasal budak-budak sekarang. Tak tahulah kat tempat lain macam mana, tapi budak-budak area rumah aku ni perangai macam-macam.

kecik-kecik dah pandai pau duit orang, "Abang nak nak sringgit, takdak duit nii" buat muka kesian ramai-ramai. Aku pun tak sampai hati, jadi aku buat muka 100x kesian lagi dari diaorang. "Abang ni lagi takde duit dik, abang makan nasi tiap malam jumaat je tau. Tu pun kena pergi masjid. "

ada yang tunjuk kuat bila mak dia ada sebelah, sembang dengan jiran tiap petang. "Hoi! main bola pun tak reti, bodohh!" nak je aku bagi penyepak budak tu semalam.


selamat kes ni takde jumpa lagi di Malaysia,

Parenting Fail



"Biar miskin harta, janji kaya akhlak"

5 comments:

syahira abdullah said...

hoohoo dasyat bahse dn pangai budak2 skrg ni...

usahkn budak2 yg dah tue2 pun xkaya dengan akhlak kenkadang...

kenzo said...

yup-yup,
yang tua tu takpe, boleh pikir sendiri.

ni yg budak2 sekarang patut ajar macam org dulu-dulu. Guna rotan. :P

::smaku:: said...

rase nak lempang je budak tu

Wahida Jumaat said...

ya allah..
ini betul2 manusia teruk!

FH said...

ish kurg ajar betul budak nih.