Pengikut mogok lapar

Sunday, April 12, 2009

Jagung's Seed !!

Biji Jagung yang sepatutnye dimakan. =]




Alkisah, sedang aku mengemas baju sebab nak balik ke Penang, tibe-tibe Wan aku panggil. "Kenzo, meh tolong Wan kejap." Selalunye, Wan panggil aku mesti mintak tolong angkat barang-barang rumahnye, akan tetapi tengah aku sibuk2 nih beliau terus ajak aku kebelakang rumah tolong dia tanam Jagung! hahah.. Pelik jugak aku mule2.. tapi aku tawu, Wan memang suke Bercucuk tanam, Berkebun ngan macam2 lagi. Lantas ditengah hari yang agak panas satu persatu lubang aku bubuh 3-5 biji jagung dan bubuh tande dengan batang ubi kayu!!



Kandang ciptaan Wan. =]



Setelah selesai menanam biji2 Jagung tu, aku pon tanyela Wan aku "Wan, yang Wan pagar tempat ni buat ape? Siap ade Pintu Lagi nih??" Dengan selambe beliau jawab, "Yela, takut siput babi masuk nanti."

Hahaha, beso sangat keh siput babi belakang rumah aku neh.. sampai xleh nak masuk kandang ciptaan Wan neh??



p/s: Teringat ayat yang selalu aku dengar dari mana tah,, "woii!! Balik Kampung Tanam Jagung la weh!!" nampaknye ayat ini terbukti. =]

No comments: