Pengikut mogok lapar

Friday, June 19, 2009

Nahkoda Kapal di Belakang Rumah

Biawak Komodo hanya terdapat di Kepulauan Komodo. Saiznya boleh mecapai sehingga 5meter panjang.Tetapi jangan susah-susah pergi ke Pulau Komodo sebab belakang rumah aku ada seekor.


Gambar Sebenar Komodo Dragon



Hampir setiap petang aku dan adikku main kapal-kapal di longkang belakang rumah, cuti nih lah mase yang terbaik untuk aku main2, aku kene manfaatkan, hehe.. Akan tetapi, suatu petang tu, apabila kami nak pergi kebelakang rumah, seekor Biawak (Kemungkinan Spesis Komodo) sedang cuba untuk menghidupkan enjin motor buruk belakang rumah aku dan beliau kantoi..

Ini Rakaman JuruGambar Amatur,




P/s ; Bunyi Pishh..pishh..pishh dan Woo, woo..woo adalah hanya untuk berinteraksi dengan haiwan liar.


Tolonglah percaya, ini bukan suara aku dalam keadaan Siuman.

7 comments:

::smaku:: said...

uish. biawak tu bleh terbang ahh. abes la pokok jagung ko...

Dani said...

tidakk, nnti aku tumbuk dia! hahah

e f a said...

meyh bwk kt aku biawak tue..
aku nak bela kasi gimok..
haha..

seniorita yaya da' bee said...

EEEE..nnt bewak tu makan kamu baru tau. nyum2~ goreng pun sodap dak aiman ni. ( bewak tu la yg ckp)

Kenzo said...

efa; hahah, elelele, cakap besa eh..nanti tgk je bewak tu tros lari lintang pukang, haha


yaya; ingatkan sape yg ckp td..ahaha

baNANA;) said...

besa gle!

Kenzo said...

itulah, boleh makan u dengan sekelip mata. hahah