Pengikut mogok lapar

Tuesday, July 14, 2009

Ptptn, cepatlah sayang ~

Rumah Baru, Semangat Baru, Semester Baru..
Semuanya baru, rambut, baju, kawan, harapan, makanan.. Aku suka mulakan hidup baru. Takde orang yang kenal aku, masalah aku, perangai aku.. Ini yang paling besh sekali.. dan inilah peluang yang paling baik sekali untuk aku ubah dan perbaiki kelemahan aku.

Tetapi,
Rumah Baru memang agak bermasalah, sebab nak sewa rumah yang disertakan perabut, mungkin, harga sewanya tinggi.. Jadi aku menyewa seramai 8orang satu rumah yang agak besar, tetapi tidak ada perabut.. Jadi, nak beli perabut mungkin memakan masa.. So mari kita calculate dulu..



Rumah memerlukan Meja, aku pun memerlukan meja, kalau tak, nak study atas ape kan, so kena beli Meja;

Meja Kayu = Rm 120.00



Ok, dan bila ada makhluk-makhluk yang tinggal dalam rumah, konfem ade sampah sarap. Jadi mungkin rumah aku jugak perlukan Tong Sampah;

Tong Sampah Lawa = Rm 12.00



Adess, terlupa pulak kerusi.. Kerusi harusnya lembut, gebu dan sesuai diduduki.. Jadi aku perlukan kerusi yang bersesuaian untuk menonton televisyen;

Kerusi konfem lentok = Rm 70.00



Hah! baju aku!... takkan nak lipat jep.. So aku rase aku jugak memerlukan Almari yang besar dan luas untuk letakkan semua baju-bajan, seluar-seluan, kasot, buku, dan macam2 lagi.. Jadi memang elok aku beli sebuah Almari;

Almari Lawa = Rm 300.00


Ok,
Bila ada semua barang nih, baru namanya Rumah. Sekarang total up dan pergi beli.
Rm120.00 --> Meja
Rm 12.00 --> Tong Sampah
Rm 70.00 --> Kerusi
Rm300.00 --> Almari

TOTAL = RM 502.00



Hanya Rm 502.00


......

..........

.....


ok, tapi mane aku nak carik Rm 502.00 ??

Baru aku sedar yang duit tak jatuh dari langit.. Aku kene carik keje part time, kedai mamak, kedai jual roti, pasar malam, dan apa sahaja yang boleh tambah pendapatan.


Tapi aku terfikir, dengan tak sampai Rm 20.00 pun aku dah boleh gantikan keperluan aku dirumah buat sementara waktu.. Sementara tunggu duit Ptptn,

dan berkat fikiran kreatif dan authentif yang sedia ada,




Pengganti Tong Sampah;
Kerusi Merah Rm 5.00




Pengganti Meja;
Kerusi Merah Rm 5.00



Pengganti Almari;
Kerusi Merah Rm 5.00




Pengganti Kerusi;
Kerusi Merah Rm 5.00



Kamdar, Memang Berbaloi.

6 comments:

-brandon apiz- said...

haha..nnt kita pi shopping!
:)

seniorita yaya da' bee said...

ini memang aku gelak. ahaha memang lah anda ni :P asal tak bawak dr umah kau je. sewa keta n g la angkut krusi, meja n semua2 tu :p aku bagi cadangan je. gagaga :)

Kenzo said...

ahaha, mmg nk bwak ohh.. tapi kene beli Lori dulu la..ngee~

lagi mahal,
kos Rm8000 bayar muka. ;P

awan khayalan said...

gile jimat!hahahaha!
bgs idea kau!

err..tahniah!

Kenzo said...

ahaha, trimas trimas~ ;]

leE said...

hahah...terlebeyh kreatif..
jimat..kih3