Pengikut mogok lapar

Saturday, December 12, 2009

Walimatul Urus

Setelah hampir seminggu aku diseksa berturut-turut.
Dan hari semalam merupakan hari terakhir aku diseksa dan akhirnya aku bebas.

Kenduri Kahwin.
Ya, hampir 100% tenaga buruh aku diperlukan. Dah macam-macam kerja aku terpaksa lalukan demi untuk akak berkahwin. Sebenarnye baru aku tawu yang kahwin tu sebenarnye mudah. Tapi disebabkan kita ni melayu dan penuh dengan adat istiadat yang jadikan kahwin tu agak susah.

Sebab Abang Zack (Abg ipar) hanya mengambil masa 3minit untuk akad nikah. Dan untuk merancang keseluruhan aturcara perkahwinan ni mungkin lebih daripada 3bulan. Tapi kahwin ni best jugak. Sebab dapat kumpul semua ahli-ahli keluarga yang tak pernah aku kenal pon. Mase ni lah nak tegur-tegur, rapatkan hubungan yang tah lame terlerai.


Masa hari pernikahan berlangsung, aku ditugaskan untuk menjadi jurukamera. Walaupun aku bukan jurukamera professional, tapi aku memang reti tangkap dan ''zoom'' gambar awek yang datang keduri.



Jalan Depan Rumah. (12/12/09)

Jalan yang makin lama makin sesak dan panas. Siap ada kereta yang pecah cermin depan sebab botol perfume dalam kereta meletup.


Dan pada hari sebelum kenduri ni, majlis akad nikah diadakan di Masjid Maimun.

Dah macam Sukaneka.


Sangat ramai orang yang nak kahwin 12/12/09. Mungkin tarikh nih yang macam elok kot. Aku nak kahwin 12/12/12 ..ehehe



Bersanding depan rumah.




Bilik Pengantin Malu.



Antara yang hadir jugak ada yang aku sempat snap. Tetapi yang lain-lain malaslah nak upload.

Wan, Nenek 1 dan Nenek 2.

Wan menjadi penyambut tetamu dan lepak didepan rumah sahaja. Nenek1 dan Nenek2 yang sangat sporting juga menjadi penyambut tetamu sementara.



Izati dan Ifwad yang buat-buat comel.



My Sweetheart pun turut hadir.



Dan apabila anda adalah salah seorang daripada masyarakat Taiping, ditambah pula dengan Kamera Dslr, anda mungkin tak akan lepaskan peluang sebegini.

Zaman Kesultanan Melayu.



Tetapi untuk mendapat Sudut ataupun "Angle" yang terbaik, anda mungkin memerlukan seorang jurukamera professional yang mempunyai cara tersendiri.


Aku terpegun melihat.



dan pada malam tu jugak, aku senyap2 naik atas pondok, on kipas sampai 3, bukak sportlight dan perform macam Aizat dalam Anugerah Skrin 09.

Perasan.


8 comments:

::smaku:: said...

adikku memang gedik. poyo gmbr last.

Fatin Ashifa Roslan said...

best gila kakak kawen. xjemput weh? * xmalu. HAHA

Kenzo said...

to smaku; Macam Artis tak aku? hahah


to shifa; dah jemput lahh, tapi mcm silap alamat je nih..hahah

cik keyna gadis ツ said...

woah.. aizat new version.. :))

Anonymous said...

uploadla vid. amek gamba ak pn blh:P

Qiela said...

haha . lastly b'baloi gk hsil usaha pnat lelah ang naa . ang na kawen 12/12/12 jgn lpe jmput aku tau . hee :)

Kenzo said...

hahaha,
macam mude sangat lahh.. ;D

tak jadi la..hehe,
lagipon macam takut sahaja setelah melihat 2012.. hahaha

Qiela said...

ishh u ney . pkr yg bkn2 ahh .