Pengikut mogok lapar

Saturday, July 31, 2010

Kehilangan




1 August 2010.
Serius aku mimpi menakutkan malam semalam.
Rasa ada seseorang meninggal dunia. Tak nak aku sebutkan disini. Takut-takut mimpi jadi kenyataan.

Selalu aku jarang boleh tidur awal.
Tiap-tiap malam mesti kena pusing 20-30 kali, baru boleh tidur. Tapi bila malam tadi dapat tidur awal, datang pulak mimpi menakutkan.

Buat kali pertama berlaku,
aku menangis dalam mimpi. Harap dapat jumpa buat kali terakhir, minta maaf dan luah segala. Tetapi dalam mimpi pun tak boleh putar waktu. Datang karakter orang-orang yang kehilangan seseorang dan cakap takkan ada lagi peluang kedua.

aku macam tak percaya,
sudah kehilangan seseorang dan harap ini memang mimpi. Terjaga dari tidur dan tergamam seorang diri.

Buat kali pertamanya juga berlaku, air mata mengalir ke pipi.

6 comments:

Anonymous said...

deep.

. mimie . said...

mmpi 2 cume mainan tidur je..
biasanye mmpi sstu yg bruk tue bmkne syaitan msuk ke dlm mmpi kte & mggngu utk menakut2kn mnusia..

"Dan kami tidak mjadikan mimpi yang telah kami perlihatkan kepadamu, melainkan sebagai ujian bagi manusia"
surah Al-Isra' 17:60

so sntiasalah b'doa mtk allah sntiasa mlidungi kamu dr kburukan syaitan dunia & akhirat, dun be sad ok =)

m i n ae said...

i pun mimpi macam tu minggu lepas

kenzo said...

anonymous: yeah, really deep.

mimie: a'ah betul tu, tapi serius mimpi ni bagi pengajaran yg memang takkan ada lagi peluang kedua. I'll appreciate everything. ;)

mina: wah, mimpi asik same je neh..;P

m i n ae said...

yeke, tp i nangis sebab eksiden truk.
ehhh u xmmpi kain plekat lg pun, tak sme ahh.wek ;p

kenzo said...

ceh, eksiden je ponn..ahah,
ape kain plekat neh! hahah..
u lah mimpi plik2..:P