Pengikut mogok lapar

Monday, November 22, 2010

Hari pertama.

Pada cuti semester ini,
aku antara orang yang tak balik bercuti, masih lagi tinggal di Penang dan khidmat diperlukan untuk Kem Wajadiri Silat tak lama lagi.

Jadi sambil training silat,
mungkin aku boleh cari kerja part time dekat penang. Semalam, Haqqim call dan suruh aku kerja dengan abang ipar dia wiring rumah dekat Flat Balik Pulau.

Semalam,
bermula hari pertama kerja:



6.30 am
Bangun pagi, tapi tidur balik dan sembahyang subuh.

7.00 am
Mandi, beli nasi lemak dan kuih karipap. Minum di kedai mamak.

7.45 am
Pergi jumpa Haqqim dekat Carrefour. (Sebab tak tau rumah dia lagi)

8.00 am
Sampai di Carrefour,
Tayar motor tiba-tiba pancit. Call Haqqim dan mahu cancel hari pertama kerja.

8.15 am
Bawa motor pelan-pelan pergi Bandar Perda.
Cari kedai motor melayu yang bukak, rupa-rupanya tiada melayu yang bangun pagi.

8.25 am
Jumpa kedai cina yang bagun pagi.
Cakap dekat dia tayar pancit, buat muka kesian sebab taknak tunggu lama.

8.26 am
Seminit sahaja diperlukan untuk tampung tayar. World Guinness Record.

8.30 am
Call balik Haqqim dan cakap aku boleh datang kerja.

9.00 am
Muka dah masam, mood dah hilang.
Baru masuk kerja.

3 comments:

hamzah ian said...

keje keje... haha

yaya said...

HAHA! Siot. Jumpa Cina yang bangun pagi. Demm

*pasni nak bangun pagi pagu lah.

Kenzo said...

hamzah: ahah, cari rezeki bang.. :D

yaya: aku rasa semua cina bangung pagi lah..=.="